Afslutningsøvelse med bevægelse

Hvis du med dit fodboldhold gerne vil forbedre dine målchancer, bygge en bedre kondition på, og ikke har noget imod at bryde kæderne i fodboldkampene, så kan denne afslutningsøvelse være relevant for din fodboldtræning.

Opsætningen af øvelsen er ganske simpel. Der spilles fra hjørne, mod midt, og derefter direkte mod mål. Størrelsen på banen skal selvfølgelig variere alt efter årgang, niveau m.v.

Angrebsøvelsen  fra begge sider. Vigtigt at du har bolde nok.

Dine fokuspunkter:

  • Agere istedet for at reagere. Spillerne skal presset tempoet op.
  • Korrekt fart i pasningerne
  • Spillerne skal kalde på bolden i rette tid.
  • Den angribende spiller skal afslutte på det rigtige tidspunkt (trække målmanden frem)

halv-bane-angrebs-ovelse

 

Kan du også lide artiklen?

Det sværeste ved øvelsen er “rotationen”, så her følger forklaringen.

Spiller 1 rokerer ned bag spiller 2
Spiller 2 rokerer til spiller 4’s plads
Spiller 3 rokerer efter afslutningen til spiller 5’s plads
Spiller 4 rokerer om bag køen hvor spiller 3 startede
Spiller 5 tager bolden fra målet, og rokerer til spiller 1’s position i modsatte kø.

Husk på at angrebsøvelsen kan justeres så den passer til dit hold. Størrelsen på banen, længden i pasninger m.v. kan alt sammen variere for at du får den optimale tænding på øvelsen. Vil du træne småspil, rykker du alle spillerne en del tættere på hinanden, så alle afleveringerne blot er en 3-5 meter lange.

 

Synes godt om Assistenttræner på facebook!

Del artiklen